De Ouderraad

Algemeen

De ouderraad is primair bedoeld ter ondersteuning van het team om de teamleden geheel of gedeeltelijk te ontlasten van bepaalde activiteiten in en om de school. Bovendien kan de ouderraad advies geven aan het schoolbestuur. Een dergelijk advies moet dan via de MR naar het bestuur verzonden worden.

Bekijk hier de leden van de OR. 

De OR is bereikbaar via: or@deregenboog-holten.nl

Een aantal activiteiten waarbij de OR het team ondersteunt zijn:

  • het Sinterklaasfeest
  • de Kerst- en Paasviering
  • dagen waarop er rapportbesprekingen zijn
  • organisatie sportactiviteiten
  • de schoolreisjes / schoolkampen
  • organisatie van de klaar-overs
  • eindejaarsfeest

Ter ondersteuning in allerlei – niet door de overheid gesubsidieerde kosten – wordt door de ouderraad van de ouders een bijdrage gevraagd.

Los van de ouderraad kent onze school nog een grote groep hulp(groot)ouders die de school actief ondersteunen bij allerlei zaken zoals:

  • kleuteractiviteiten
  • luizencontrole
  • schoolbibliotheek
  • jeugd-EHBO
  • sportactiviteiten van gr 5 t/m 8
  • oversteken
  • handvaardigheid- en technieklessen
  • schoonmaak
  • klussen in en om het schoolgebouw


Zonder deze ouders zou de school niet kunnen en zouden een heleboel activiteiten niet door
kunnen gaan. De ouderraad geeft aan het eind van het schooljaar altijd een lijst mee, waarop de ouders kunnen aangeven waarmee ze het komende jaar willen helpen.

U begrijpt het al, als ouderraad en school zien we hier graag een heleboel van terug!

Samenwerkings- verband

De Regenboog maakt deel uit van samenwerkingsverband Twente Noord. Binnen dit SWV werken alle (S)BaO-scholen van alle basisschoolbesturen en de SO-scholen cluster 3 en 4 in deze regio samen. De scholen werken samen om zoveel mogelijk Passend Onderwijs aan te bieden binnen deze regio voor alle kinderen. Voor meer info over het samenwerkingsverband: www.swv-twentenoord.nl

Agenda

ma 20 jan. '25 t/m do 23 jan. '25
14:30 - 17:00

Voorloopig advies gesprekken (groepen 8)

ma 27 jan. '25 t/m do 30 jan. '25
08:30 - 15:00

Oud papier containers

di 4 feb. '25 t/m wo 5 feb. '25
08:30 - 11:00

IEP doorstroomtoets (groepen 8)

Onze collega's

Brenda

IB-er

Jessie

Groep 4

Madelon

IB-er

Daniƫlle

Groep 4/5 - Plusgroep

Myriam

Groep 1/2B - Groep 4/5

Lian

Groep 8B en ICT

Margreet

Vakleerkracht gym

Janneke

Groep 3

Dianne

Groep 5/6 en groep 6

Nick

Groep 6

Diana

Groep 1

Marit

Onderwijsassistent

Marinda

Adjunct-directeur

Inge

Groep 4 en groep 7A

Josette

Groep 1/2B

Ilse

Groep 1/2A

Aleid

Groep 1

Ann

Adjunct-directeur en groep 8B

Jan

Conciƫrge

Veronique

Groep 3

Bram

Onderwijsassistent en groep 7B

Gieneke

Groep 7A

Anne

Onderwijsassistent en administratie

Marion

Onderwijsassistent en ICT

Annerieke

Groep 5/6

Mariska

Groep 1/2A

Maya

Groep 7B

Rob

Directeur

Mark

Groep 8A